Skåpsdörrar och lådfronter

×

Fronter

Spara

Villkor

Frontsi är en marknadsplats för dörrar och lådfronter. Vårt sökverktyg hjälper köpare att utforska och hitta fronter som erbjuds av Betongtorgets säljare från Sverige och Europa. Vår plattform förbinder kunder med köpare som letar efter snygga fronter.

Vi, tillsammans med Web Guys Sweden, tillhandahåller tekniken bakom Frontsis marknadsplats och hjälper köpare och säljare att utföra en affär. Att hålla dessa anslutningar säkra är vår prioritet, och vi är alltid här för att hjälpa.

Dessa användarvillkor gäller när ni använder funktionerna på Frontsis webplats. Ni godkänner dessa användarvillkor och säljarens villkor genom att använda vår tjänst. Genom att gå in på Frontsis webbplats, mobil- eller surfplattaapp eller någon annan funktion eller annan Frontsis plattform (gemensamt “Vår Webbplats”) samtycker du till att vara bunden av dessa villkor (“Villkoren”) och vår Integritetspolicy och leverantörsvillkor. Om du inte accepterar alla dessa villkor får du inte använda vår webbplats. I dessa villkor hänvisar “vi”, “oss”, “vår” eller “Frontsi” till Frontsi, och “du” eller “din” avser dig som användare av vår webbplats.

Frontsi ägs av Wolm Group AB (org.nr 556978-8655).

Allmänna villkor

Din order skickas direkt till säljaren. Efter att ordern är lagd sker all fortsatt kontakt direkt med säljaren. Vi har ingen insikt eller ansvar vad gäller produkten, produktionen eller leveransen.

  • Du ingår ett köpeavtal i och med att du mottar en orderbekräftelse via e-post.
  • Eftersom många av produkterna på Frontsi produceras efter din unika order så förbehåller sig säljarna att i efterhand korrigera eventuella felaktiga uppgifter angående leveranstid.
  • För att köpa en produkt i Frontsis nätbutik måste du vara 18 år eller äldre.
  • Vi förbehåller oss rätten att åberopa Force Majeure i sådana situationer där detta är tillämpbart.
  • Vi arbetar för att ha så aktuell information som möjligt om priser och produkter, men kan inte garantera att informationen är korrekt och tar heller inte på oss ansvaret för eventuella förluster, kostnader eller skador som kan komma att uppkomma vid användandet av denna tjänst.
  • Frontsi har inte något ansvar för produktinformation, eventuella skriv/text-fel samt produktbilderna av säljarens produkter och tjänster.
  • Vi kan ej garantera att säljarens produkter kommer att ha exakt den färg du uppfattar på din bildskärm eftersom färgnyanser kan skilja sig åt på olika datorskärmar och kan inte ansvara för din dators färgåtergivning.
  • Frontsi har inte något ansvar för eventuella beställningar eller nyttjande av de produkter som tillhandahålls av Säljaren. Det är säljaren som har ansvar för alla eventuella kundrelationer som uppkommer med anledning av ditt nyttjande av vår tjänst.

Meddelanden

Med Frontsis meddelandesystem har du möjlighet att kommunicera direkt med säljaren. Meddelanden är ett bra sätt för kunder att ställa frågor om en produkt, tjänst och/eller beställning.
Meddelanden får inte användas för följande aktiviteter:

  1. Skicka oönskad reklam eller kampanjer, förfrågningar om donationer eller spam.
  2. Trakassera en annan kund.
  3. Kontakta någon efter att de uttryckligen har bett dig att inte göra det.
  4. Att störa en transaktion eller en annan kunds affär. Störningar uppstår när en säljare avsiktligt stör en annan säljares butik för att driva bort deras affär. Störningar är strängt förbjudna på Frontsi. Exempel på störningar:
    1. Kontakta en annan kund via Frontsis meddelandesystem för att varna dem om en viss säljare eller produkt/tjänst.
    2. Publicera i offentliga utrymmen för att demonstrera eller diskutera en tvist med en annan säljare.
    3. Inköp från en säljare i det enda syftet att lämna en negativ recension.
    4. Skapa eller använda ett oberoende köparkonto för att skadligt lämna negativa recensioner på en annan säljare.
  5. All användning av Frontsis meddelandesystem för att trakassera andra säljare eller kunder är strängt förbjuden. På samma sätt får meddelanden inte användas för att stödja eller glorifiera hat. Om du får ett meddelande som bryter mot denna policy, vänligen meddela oss omedelbart.
  6. Be kunderna att beställa direkt från säljaren istället för via Frontsi.
  7. Skicka kontaktinformation för att be kunden kontakta dig utanför Frontsi.
  8. Skicka ditt företags hemsida.

Frontsi har rätt att läsa, redigera och radera det du laddar upp.

Prisförfrågan

För att hålla vår plattform säker, samtycker du till att inte ladda upp innehåll som är: Hotande, ärekränkande, trakasserande, vulgärt, kränker någon annans integritet eller immateriella rättigheter eller är falskt eller vilseleder.
Frontsi har rätt att läsa, redigera och radera det du laddar upp såsom förfrågningar, meddelanden, text och bilder.

Leverans

Säljaren ansvarar för leverans, leveranskostnad och leveranstider och är inget vi kan styra över. Leveranstid hittar du på produktsidan och leveranskostnad i varukorgen när du anger din adress.

Viktigt: Var noga med att kontrollera varorna för eventuella skador när du tar emot leveransen. För att varor med synliga, yttre transportskador ska kunna reklameras hos säljaren måste skadorna ha noterats på fraktbolagets fraktsedel i samband med kvittens. Om du skulle upptäcka dolda fel/transportskador efter att du öppnat förpackning/emballage kontakta säljaren inom 7 dagar. Säljaren lägger transportordern, inte Frontsi.

Hämta själv
Vissa produkter kan hämtas hos säljaren. Se mer information på produktsidan.

Leverans
I leveransen ingår att varorna körs till tomtgräns eller trappuppgångsdörr, förutsatt att lastbil kan ta sig dit. Vissa leverantörer erbjuder leverans till en servicepunkt för upphämtning. Montering, uppackning och borttagning av förpackningar ingår inte om inte säljaren erbjuder detta som en extra tjäns

Priser och betalning

I priserna ingår moms. Momsen sätts enligt säljarens plats. Frontsi har inget ansvar för priset på säljarens produkt/tjänst. Frontsi erbjuder två olika betalmöjligheter.

Betalning via faktura
Faktura direkt från säljaren. Vissa säljare tar en handpenning x% motsvarande av ordervärdet. Säljarna förbehåller sig rätten att kreditpröva din ansökan om betalning mot faktura. De förbehåller oss rätten att avslå din ansökan, begränsa kreditbeloppet eller kräva förskottsbetalning.

Betalning via kort

VISA, Mastercard and American Express via betaltjänsten Stripe.

Dröjsmålsränta

Läs säljarens villkor.

Avbeställning
Läs säljarens villkor. Avbeställning sker via säljaren.

Ångerrätt

Du har normalt 14 dagars ångerrätt på varor du köpt i nätbutiken, i enlighet med distans- och hemförsäljningslagen. Detta innebär att du har rätt att returnera en vara om du inom 14 dagar efter att du mottagit den meddelar oss om att du vill utnyttja ångerrätten. Du får hela köpesumman tillbaka, men leveranskostnaden för returen står du som kund för. Den returnerade varan ska vara oanvänd och i sin originalförpackning och följesedel/faktura, samt uppgifter om hur återbetalning ska ske, ska bifogas. Återbetalning utförs normalt inom 3-5 arbetsdagar, dock senast inom 30 dagar. Vänligen kontakta säljaren innan du returnerar en vara. Vid ej uthämtade varur debiteras en avgift motsvarande omkostnaderna som uppstår.

Vid beställning av specialanpassade produkter såsom egen färg gäller ej ångerrätten då produkten är speciellt anpassad just till dig som kund.

Reklamation

Läs säljarens villkor. Reklamation innebär att du inom rimlig tid från det att du upptäckt ett fel med varan kontaktar säljaren om detta. Frontsi har inget ansvar av produkterna/tjänsterna som säljs i nätbutiken.

Personuppgifter

Vid köp samtycker du till vår integritetspolicy gällande lagring av personuppgifter, hantering av dessa av tredje part etc. Läs vår integritetspolicy här.